• چهارشنبه ٦ مرداد ١٤٠٠-١٣:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٧٥
ایلنا گزارش می‌دهد؛

خشک شدن معمایی ۷ درخت در بلوار کشاورز/ شهرداری: آثاری از سوءنیت در خشکیدگی درختان نمی‌بینیم/ شورا: کمیسیون ماده ۷ در حال بررسی گزینه‌های مختلف است

به گفته رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خشکیدگی تعدادی از درختان بلوار کشاورز در کمیسیون ماده ۷ در حال بررسی است و حفاری‌های مترو در طی سالیان گذشته یکی از عواملی است که به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورا یاسلامی شهر تهران خبرگزاری ایلنا در گزارشی پیرامون خشک شدن درختان بلوار کشاورز گفت و گویی با سید آرش میلانی رییس کمیته محیط زیست شورا داشته است :  میلانی درباره بررسی کمیسیون ماده ۷ درباره علت خشک شدن درختان بلوار کشاورز گفت: کمیسیون ماده ۷ در حال بررسی گزینه‌های مختلفی است و یکی از گزینه‌ها احداث مترو است. با توجه به چک لیست بررسی، عامل انسانی نیز بررسی می‌شود. 

او درباره اینکه از توسعه زیرزمینی مترو در این محل بیش از ۵ سال می‌گذرد، گفت: ممکن است موقع ساخت تخریب شده باشد و اثرات آن سال‌ها بعد بروز دهد. این مسائل در حال بررسی است و کمیسیون ماده ۷ نظر نهایی را اعلام می‌کند. 

او در پاسخ به اینکه آیا خشک شدن ناگهانی چند درخت در کنار یکدیگر در حالت طبیعی امکانپذیر است یا عامل انسانی دخیل است؟ می‌گوید: عوامل مختلفی اثرگذار هستند. باید به شرایط اکولوژیکی و مدیریتی در سطح منطقه توجه شود و سپس در کمیسیون ماده هفت، شواهد و قرائن را بررسی کنند و به یک نتیجه منطقی برسند. از طرفی، چگونگی پایش درختان کهنسال باید بررسی شود که آیا پایش به صورت مکفی انجام می‌شود؟ 

36

حسینی میلانی تصریح می‌کند که باید شرایط خشکیدگی ظاهری و وضعیت آفات توسط شهرداری کنترل و وضعیت زیرسطحی نیز بررسی شوند. تا جایی که می‌دانم به تازگی بررسی وضعیت زیرسطحی در دستورکار قرار گرفته و باید وضعیت آبیاری و کیفیت آب رسیدگی و همه این موارد بررسی شود. 

کمیته محیط زیست:‌ نشانه های هشدار زودتر از واقعه بروز می‌کنند

با پایش مرتب درختان باید چاره‌جویی می‌شد

او با بیان اینکه نشانه‌های هشدار زودتر از واقعه اصلی بروز می‌کند، خاطرنشان می‌کند: کسانی که درخت‌ها را پایش می‌کنند باید درصدد چاره‌جویی برآیند و از بروز خسارت پیشگیری کنند. سیستم پایش درختان جامع نیست و پایش‌گران عموما بحث شادابی و وضعیت آفات را بررسی می‌کنند و خشکیدگی را خیلی مورد توجه قرار نمی‌دهند. از طرفی ساکنان و صاحبان تاسیسات و ساختمان‌های اطراف باید نسبت به فضای سبز مجاور خود احساس مسئولیت کنند. 

او می‌افزاید: باید اطلاع‌رسانی و حساس شدن به وضعیت درختان را در بین مردم نهادینه کنیم تا زمانی که به چنین مسأله‌ای برخورد می‌کنند، به شهرداری اطلاع بدهند. خودشان هم با ویژگی‌های اولیه درختان آشنایی پیدا کنند و در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه از بروز مشکل در درخت به شهرداری اطلاع دهند تا به موقع شهرداری تیمارداری و مراقبت کند.

گزارش کامل را در لینک زیر بخوانید:

https://b2n.ir/h88335

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: